Lake Louise, Yoho, en een enorme verassing

11 juli 2017 - Canmore, Canada

Vandaag is het verhaal wellicht wat korter dan de vorige dagen, voornamelijk omdat de ochtend gevuld werd met rijden in de bus. De rit door de bergen was prachtig, maar om daar nou een heel verhaal over te schrijven…Daarnaast zijn we een andere tijdzone ingereden. Hierdoor was onze dag vandaag ook nog eens een uurtje korter. Dat voelde trouwens wel heel raar. Je rijdt langs een bord langs de weg en plots is het kwart over twee in plaats van kwart over één. Heel bizar.

’s Middags hebben we gelukkig wel wat meer meegemaakt. In Yoho National Park hebben we bij de Kicking Horse River een mooie stop gemaakt. Dit is een hele heldere rivier met een mooie blauw/groene kleur door de mineralen in het water. Vervolgens door naar Lake Louise. Mama is er van overtuigd dat we hier de vorige keer langs gereden zijn; dus als Opa, Oma en Esther even willen checken of ze het ook herkennen :p…

Lake Louise was spectaculair, maar het meest bijzondere kwam uit onverwachte hoek: een zwarte beer! Jaja we hebben een hele echte zwarte beer gezien aan de kant van de weg bij Lake Louise. Het was FANTASTISCH!

De dag hebben we afgesloten met een ontzettend Amerikaans/Canadees diner. Mama had een zwarte hamburger en ik had chicken wings met op belgische wafels met honing en gesmolten cheddarkaas. Dit fantastische gerecht heette Wings and Waffels. Je zou niet verwachten dat deze (vrij bizarre) combinatie lekker is, maar het was toch heel smakelijk.

Nu gaan we slapen, want morgen hebben we als het goed is een hele spectaculaire dag; we gaan eerst Banff in en ’s middags gaan we naar een echte rodeo bij Calgary! We kunnen haast niet wachten…

Ans en Chris

P.S. We uploaden maar weinig foto’s (als dat al lukt) want internet in dit hotel is echt heel slecht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henriette en Jan:
    12 juli 2017
    Wat een avontuur, geweldig !
    Hier een regenachtige nacht en ochtend, echt Jan z'n vakantie weertje. Gelukkig hebben jullie er geen last van, fijne dag vandaag.
  2. Pa en ma.:
    12 juli 2017
    Chris zoals je schrijft denk ik dat we daar toe geweest zijn. Volgens mij 16 jaar geleden. Dus nog niet zo lang. We wensen jullie weer een fijne dag.
  3. Lynn:
    12 juli 2017
    Jaaaaaaaaaaaa Lake Louise! Daar stonden wij ook een paar weken geleden. Super gaaf dat jullie al een beer hebben gevonden. Er zitten er behoorlijk veel daar. Hopelijk mogen jullie er nog een paar spotten! O ik krijg heimwee bij die foto's... Zo mooi!
  4. Chris:
    12 juli 2017
    Wat zijn jullie toch allemaal lief met jullie berichtjes!
  5. Ans:
    12 juli 2017
    Natuurlijk vind ik dat ook. Super leuk om verslag te doen, nog leuker om te lezen dat jullie het lezen!!!
  6. Esther:
    12 juli 2017
    Uuhhhh korter verhaal toch..haha.
    Super mooie omgeving hoor! Gewoon ook al een beer gespot; be bear aware