Lake Louise, Yoho, en een enorme verassing

11 juli 2017 - Canmore, Canada

Vandaag is het verhaal wellicht wat korter dan de vorige dagen, voornamelijk omdat de ochtend gevuld werd met rijden in de bus. De rit door de bergen was prachtig, maar om daar nou een heel verhaal over te schrijven…Daarnaast zijn we een andere tijdzone ingereden. Hierdoor was onze dag vandaag ook nog eens een uurtje korter. Dat voelde trouwens wel heel raar. Je rijdt langs een bord langs de weg en plots is het kwart over twee in plaats van kwart over één. Heel bizar.

’s Middags hebben we gelukkig wel wat meer meegemaakt. In Yoho National Park hebben we bij de Kicking Horse River een mooie stop gemaakt. Dit is een hele heldere rivier met een mooie blauw/groene kleur door de mineralen in het water. Vervolgens door naar Lake Louise. Mama is er van overtuigd dat we hier de vorige keer langs gereden zijn; dus als Opa, Oma en Esther even willen checken of ze het ook herkennen :p…

Lake Louise was spectaculair, maar het meest bijzondere kwam uit onverwachte hoek: een zwarte beer! Jaja we hebben een hele echte zwarte beer gezien aan de kant van de weg bij Lake Louise. Het was FANTASTISCH!

De dag hebben we afgesloten met een ontzettend Amerikaans/Canadees diner. Mama had een zwarte hamburger en ik had chicken wings met op belgische wafels met honing en gesmolten cheddarkaas. Dit fantastische gerecht heette Wings and Waffels. Je zou niet verwachten dat deze (vrij bizarre) combinatie lekker is, maar het was toch heel smakelijk.

Nu gaan we slapen, want morgen hebben we als het goed is een hele spectaculaire dag; we gaan eerst Banff in en ’s middags gaan we naar een echte rodeo bij Calgary! We kunnen haast niet wachten…

Ans en Chris

P.S. We uploaden maar weinig foto’s (als dat al lukt) want internet in dit hotel is echt heel slecht.