Shop till you drop

19 juli 2017 - Victoria, Canada

Als de zon schijnt en de tempratuur zo’n 22 graden is, is het goed toeven hier op Vancouver Island. Na een prima ontbijtje (in een veel te drukke en kleine ontbijtzaal; morgen gaat het ontbijt mee naar de kamer) gingen we Victoria in.

We begonnen in het westen van Victoria, aan de zee/oceaan. Aan de overkant van het water zie je dan ‘gewoon’ Amerika liggen! Mijn telefoon dacht zelfs even dat we in Amerika waren, want ik kreeg een SMS met ‘welkom in Amerika’. Kan je nagaan hoe dichtbij we waren… Wat nog wel een grappig feitje is, is dat hier ook de snelweg nummer 1 begint (bij het boord ‘Mile 0’). Deze weg loopt dwars door Canada naar het oosten en dit is de langste weg op aarde.

Na ons bezoekje aan de oceaan zijn we Victoria in gegaan om te gaan shoppen (en Victoria te bekijken, wat een schattig stadje). Na een heleboel jurkjes geprobeerd te hebben, heb ik er toch eentje op de kop getikt! Uiteraard moest er ook een Hoody gekocht worden en ook dat is gelukt. Na dat shoppen moesten we uiteraard wel echte Canadese dingen verorberen. Een ijsje van Purdy (Canadese chocolade keten) en een Latte met Maple Syrup, hoe Canadees wil je het hebben!?

Vervolgens ook nog naar Walmart om de dag af te sluiten en nu gaan we slapen. We mogen tenslotte niet te moe zijn voor onze laatste volledige dag in Canada morgen!

Veel liefs, van ons.

1. Pa en ma:
    20 juli 2017
    Dat is niet gek voor het zelfde geld ook nog even Amerika al is het op je telefoon. Christine en dan even jurkjes passen dat is toch echt winkelen. Jammer voor jullie dat het haast is afgelopen. Maar ook voor ons. Het is leuk s ' morgens even jullie reisv erhalen te lezen. Fijne dag vandaag.
  2. Esther:
    20 juli 2017
    Leuke foto op de rots! Prachtig weer, das sws genieten.
    Waar is nu de foto met dat jurkje...je kijkt wel heel schattig tussen die gordijnen door maar ik had het resultaat wel graag gezien.
    Pfff wat is dat toch voorbij gevlogen, maar nog 1 hele dag te gaan!!!!
    Nog even wat Canadese dingen scoren de laatste dag, jammie:)
  3. Henriette en Jan:
    20 juli 2017
    Nou ja dat is wel een ding, denkt je mob dat je in Amerika zit... moet niet gekker worden. Wel jammer dat die jurk niet op de foto staat Chris.
    We zien hem vast nog..
    Wat vliegen de dagen, morgen jullie laatste dag
    Geniet er van!
  4. Anja Hijdra:
    20 juli 2017
    Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's 's-morgens aan het ontbijt!! Ik ga het missen :) Voor jullie nog een mooie laatste dag in Canada. Nog wat mooie foto's maken. Een hele goede terug vlucht en daarna thuis een prachtig fotoalbum maken.