Vancouver Island

18 juli 2017 - Victoria, Canada

We begonnen de morgen met een beer (nou ja, we begonnen eigenlijk met ontbijt en inpakken, maar dat is zo saai om te vertellen)! Meteen langs de weg spotten we onze vijfde beer van deze reis. Erg leuk, want deze ging langs een muur omhoog klimmen.

Verder hebben we in de ochtend twee prachtige watervallen gezien; de Alexander waterval en de Shannon waterval. Dat was geen vervelende rit naar de veerboot, zeker niet omdat we op een gegeven moment ook nog langs een ‘Sound’ (de ‘Howe Sound’) gereden zijn. Een sound lijkt vrij veel op een fjord, maar is uitgesleten door water in plaats van ijs. Ongeacht hoe het gemaakt is, is het heel mooi. Met de veerboot de overvaart maken is inderdaad genieten hoor Es! Wind in je haar en een lekker zonnetje, beter kan eigenlijk niet.

Eenmaal op Vancouver Island aangekomen zijn we nog gestopt in het plaatsje Chemainus. Dit kleine plaatsje staat vol met muurschilderingen en is heel pittoresk.

Hierna zijn we doorgereden naar het hotel net buiten Victoria en zijn we met bijna de hele groep pizza gaan eten. Gezellig hoor!

Veel lieve groetjes van Ans en Chris

P.S. Wisten jullie dat heel veel beroemdheden waarvan wij denken dat ze Amerikaans zijn, Canadees zijn? Voorbeelden zijn Jim Carrey, Pamela Anderson en Kiefer Sutherland.

1. Henriette en Jan:
    19 juli 2017
    Laat ik vandaag nou de eerste zijn die jullie verhaal leest! Echt ik lag er op te wachten!
    Wat zijn jullie toch heerlijk aan het genieten van al dat moois. Leuk jullie zijn weer op een mooi adres. Fijne dag vandaag!
  2. Pa en ma:
    19 juli 2017
    Chris het is weer een leuk verhaal. Wij hadden je verhaal al gelezen maar waren aan de beurt in het ziekenhuis. Wat een hoop beren hebben jullie gezien. En dan nu over gevaren het moet allemaal onvergetelijk zijn. Ga maar lekker slapen en dan nog een paar mooien dagen. Veel liefs van ons.
  3. Esther:
    19 juli 2017
    Whaha wie zegt dat jij als eerste het verhaal gelezen hebt.....
    Wat een beren, cool zeg! Ook nog watervallen, daar ben ik altijd gek op.
    Die overtocht nice!
    Vandaag Victoria toch, hoe dan ook het zal een mooie dag worden!
  4. Ans:
    19 juli 2017
    Heel leuk om 's morgens op te staan en al jullie reacties te lezen. Dat jullie ook 's morgens het blog lezen. Het blijft een raar idee dat wij aan de dag gaan beginnen en jullie aan de avond....