De Weg naar Whistler

16 juli 2017 - Whistler, Canada

Wakker worden van de geur van een bosbrand is niet het meest prettige wat we deze reis gedaan hebben, maar het geeft wel aan hoe de situatie er hier voorstaat. Op het nieuws hoorde we zelfs dat het plaatsje waar wij gister geluncht hebben (Clearwater) ontruimd is, zo snel gaat dat hier.

Gelukkig gaan we vandaag ver bij de bosbranden vandaan. Helaas moeten we door deze bosbranden wel omrijden. Ik zeg helaas, maar eigenlijk vond ik het de leukste rit die we gemaakt hebben tot nu toe. Je komt in plaatsjes waar nooit bussen komen en het uitzicht was ontzettend mooi. Mooie meren (waar mijn moeder opeens rare dingen ging doen zoals op drijvende boomstammen klimmen…), de samenkomst van rivieren (leuk om het verschil in kleur te zien!) en schattige plaatsjes (vooral Lilloeet was leuk). De natuur zelf was ook erg interessant, omdat het middengebied zo ontzettend droog is, is de vegetatie heel anders. Meerdere indianen reservaten gezien (waar ze echt wonen, dus geen tipi’s en dat soort dingen, gewoon woonhuizen) en ook veel oude auto’s; vandaar ook de foto’s van auto’s/vrachtwagens vandaag.

’s Avonds in Whistler met een hele grote groep bij de Old Spaghetti Factory gegeten, wat een leuke manier om de dag af te sluiten! Morgen een vrije dag in Whistler, dus dat wordt nog spannend…

Ans en Chris

P.S. Onze Chauffeur Nelson verdient een bijzonder compliment voor de moeilijke en lange rit van vandaag. Een geweldige man.

1. Esther:
    17 juli 2017
    Aaahh de Old Spagetti Factory, daar hebben wij vaak gegeten in Canada ( hè mam)?
    Zus kijk je uit met al die spannende acties, maar een dagje in de bus doet rare dingen met je hihi.
  2. Pa en ma:
    17 juli 2017
    Ja meide zo als je van Esther al heb vernomenbij de Old Spagetti Factory. Dat was wel vaak onze zaak om lekker te gaan eten. Wij waren vandaag vroeg aan het kijken op het blog maar geen verhaal. Maar toch gaan we weer mee door Canada. Het is erg van die branden. Jullie krijgen nu nog extra. Nu samen op pad geen haast geniet er van.
  3. Henriette en Jan:
    17 juli 2017
    Tja hoe ouder hoe gekker!!
    Ans je doet ons versteld staan!
    Wat zou een vrije dag jullie brengen..
    Wij zijn nu onderweg naar ons mini vakantie adres, geen blog , maar hopen op mooi weer.
    Fijne dag vandaag.