Lange rit naar Vernon

10 juli 2017 - Vernon, Canada

Ten eerste wil ik iedereen die onze blog leest ontzettend bedanken voor alle lieve berichtjes. Het is superleuk om jullie reacties en commentaar te lezen. Ten tweede wil ik jullie natuurlijk graag vertellen over vandaag…

Aangezien we ditmaal een werkende waterkoker hadden, begonnen we vandaag wel met koffie en thee. Best fijn, want vandaag moesten we vooral ver rijden. Gelukkig hadden we tussendoor wel een boel leuke stops.

Rond half 10 belandde we in het plaatsje Fort Langley. Vernoemd naar het gelijknamige fort; Fort Langley, wat in dit plaatsje ligt. Het plaatsje zelf was schattig, maar niet heel erg bijzonder. Het fort was wel leuk om te zien, zeker omdat acteurs hier rondliepen wat zorgde voor een authentieke belevenis.

Ons tweede plaatste was Hope. Die naam klinkt erg hoopvol en dat mag ook wel; om hier te komen moesten wij namelijk over een weg die lokaal bekend staat als ‘the Highway Thru Hell’. Dat klinkt allemaal heel spannend en gevaarlijk, maar dat is het niet. Alleen in de winter kan deze pas door de bergen verraderlijk zijn, in de zomer heeft de weg alleen het effect dat het liedje ‘Highway to Hell’ van AC/DC in je hoofd komt te zitten. Hope was trouwens een leuk plaatsje om te zien. Langs de weg staan verschillende houten figuren (gemaakt door chainsaw wood carving). Prima plek om een broodje te nuttigen.

De stop waar ik (Chris) me het meest op verheugd had, kwam ongeveer een uurtje of 3 na de lunch; een wijngaard! Het was hier werkelijk prachtig. We kregen een superleuke rondleiding, met veel informatie over het maken van wijn. Hierna mochten we (lees ik, want mama lust natuurlijk geen wijn) wel vier wijnen proeven! De witte wijnen die we kregen waren super, de rode konden naar mijn mening niet tippen aan (de meeste) rode wijnen uit Europa. We wilde nog een flesje meenemen, maar alcohol is hier ontzettend duur door de extra belastingen ($54 voor 1 fles!). Dan maar zonder wijn naar huis.

Inmiddels zitten we lekker in het hotel in Vernon. Morgen weer een lange rit met Lake Louise en Yoho National Park op het programma, dus wij gaan slapen!

Ans en Chris

1. Danielle:
    11 juli 2017
    Wat een leuke verhalen!! Jullie zijn aan het genieten zo te lezen!
    Veel plezier nog, ik blijf jullie volgen.

Groetjes Daniëlle
  2. Chak:
    11 juli 2017
    Leuke verhalen om te lezen! De foto's zijn ook erg mooi! Prachtig weer Wel jammer om gedag te zeggen tegen die prachtige, hoge bedden. Maar Oana zou trots op je zijn met hoe blij je was om de wijngaard te bezoeken
  3. Henriette en Jan:
    11 juli 2017
    Wat ziet alles er super mooi uit op de foto's. Moet wel genieten zijn.
    Fijn dat de dag met koffie begon, een goede start met behoorlijk wat kilometers te gaan. Fijne dag vandaag.
  4. Esther:
    11 juli 2017
    Ik zziie nietsss teruug van die w hik wijn in het tikken.
    Nu echt de natuur opzoeken, gaaf!
  5. Pa en ma:
    11 juli 2017
    Jullie laten ons wel mee genieten. Het zijn leuke verhalen. We gaan morgen weer snel lezen. Groeten van ons opa en oma pa en ma.