Vancouver

9 juli 2017 - Vancouver, Canada

Als alle bedden zo lekker zouden slapen als deze, zou niemand meer moe wakker worden. Na zo’n goede nachtrust zou je dan ook verwachten dat een morgen zonder koffie en thee wel te doen zou zijn, maar het viel eerlijk gezegd toch wel tegen dat de waterkoker niet werkte. En aangezien wij qua tijd niet hadden gerekend op het halen van deze twee warme dranken zijn we zonder cafeïne op, de bus in gestapt naar Vancouver.

Het gebied waar wij zitten met het hotel (Richmond) is niet erg charmant, maar gelukkig heeft de rest van Vancouver meer te bieden. Gasstown was inderdaad sfeervol, Chinatown uniek (helaas wordt dit wel slecht onderhouden) en het Stanley Park is gewoon mooi. Hier staan veel rode Cederbomen en heb je een mooi uitzicht op de skyline van Vancouver (dat we hier ook eindelijk koffie hebben gekocht hielp wel met het mooi vinden).

’s Middags zijn wij Grouse Mountain (beter bekend als The Peak of Vancouver) op gegaan, op aanraden van Lynn. Dit was ontzettend tof! Het uitzicht op Vancouver en het gebied rondom is werkelijk spectaculair, zeker omdat we prachtig weer hadden. We hebben hier twee bruine beren in gevangenschap gezien. Nou ja, gevangenschap… als welpjes zijn deze twee langs de weg gevonden en aangezien beren drie jaar lang van hun moeder horen te leren hoe je beer moet zijn, is het nooit meer gelukt ze uit te zetten. We hebben een vogelshow gezien met onder andere een schattige uil (met de naam Daenerys voor de Game of Thrones fans onder ons), een vliegensvlugge valk en een majestueuze bald eagle. Van de laatste heb ik, als zeg ik het zelf, toch wel een aardig plaatje weten te schieten.

Als laatste hebben wij een lumberjack (houthakker) show gezien. Wat een flauwe humor. Echt hilarisch! In deze show strijden twee houthakkers om de titel van beste houthakker. Natuurlijk waren wij voor de meest stoere houthakker, namelijk de groene. Helaas heeft hij niet gewonnen, maar dat kwam omdat de blauwe houthakker ontzettend valsspeelde! Ach ja, je kan niet alles hebben.

Inmiddels zitten wij weer in het hotel en gaan we zo lekker slapen in die fantastische bedden. Morgen gaan we naar een wijnveld en een oud fort, daar hebben we enorm veel zin in!

Ans en Chris

1. Anja Hijdra:
    10 juli 2017
    Hoi, wat een mooie dingen hebben jullie al gezien en dit is pas dag 2. Veel plezier vandaag.
    Groetjes Anja
  2. Esther:
    10 juli 2017
    Zo lekker veel gedaan hoor!
    Nou en hoe dan ook...beren gezien
    Ik ben erg benieuwd naar het blog van de nieuwe dag .
  3. Pa en ma:
    10 juli 2017
    Wat een leuk verhaal We reizen zo leuk met jullie mee. Groeten van ons.
  4. Lynn:
    12 juli 2017
    Jaaaaaa de lumberjacks! Hahaha flauw he? Ik vind het zo grappig dat je het ook hebt gezien!!! Super leuk!